Veelgestelde vragen

Algemene vragen

  • Is jullie platform ook voor particuliere feesten en partijen?

    Nee, wij werken alleen met horeca gerelateerde bedrijven.

  • Kan ik ook reviews schrijven?

    Jazeker, zowel de kok als de opdrachtgever kunnen een review achterlaten.

  • Kan ik bij vragen ook bellen naar Top-Chefs?

    Dat kan zeker. Mocht het te druk zijn, kan je de voicemail inspreken. Er wordt dan gelijk een mail gestuurd naar onze klantenservice en die gaat jou dan z.s.m. terugbellen.

  • Kan ik verwijderd worden van het platform?

    Top-Chefs heeft te allen tijde het recht om je te verwijderen van het platform.

  • Kan er rechtstreeks bij een restaurant worden gewerkt na een opdracht van Top-Chefs?

    Nee, de contracten en algemene voorwaarden zijn zo opgesteld dat de alle opdrachten via het platform lopen. Onze kwaliteitsmanagers zullen de locatie bezoeken. Bij overtreding van de algemene voorwaarden zullen wij daarop handelen.

  • Heb je nog meer vragen die er niet bijstaan?

    Stuur ons een bericht via het contactformulier.

Sfeerafbeelding

Ik ben een Top-Chef vragen

  • Wat is het uurtarief?

    Het uurtarief verschilt per opdracht, per shift en per opdrachtgever.

  • Kan ik via Top-chefs werken zonder dat ik bij de KvK geregistreerd ben?

    Nee, wij werken alleen met freelancers.

  • Wat zijn de minimale vereisten?

    Naast dat je bij de KvK geregistreerd moet zijn, wordt er verwacht dat je minimaal zelfstandig kan werken.

  • Hoeveel ervaring heb ik nodig nodig om via Top-Chefs te werken?

    Je kan je direct inschrijven als freelancer. De opdrachtgevers kunnen jou vervolgens een review geven na een shift. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je werk en bouw je aan jouw eigen succes.

  • Wat voor opdrachtgevers zijn er?

    Elke opdrachtgever kan zich aanmelden en na goedkeuring shifts plaatsen.

  • Kan ik zelf bepalen wanneer ik werk?

    Ja, je kan zelf reageren op opdrachten of opdrachten aanvaarden.

  • Is er een minimaal aantal uur die je moet werken?

    Op een dag hanteren wij minimaal 7 uur.

  • Wat moet ik zelf meenemen naar mijn shift?

    Er wordt verwacht dat je zelf jouw kleding en messen in orde hebt. Daarnaast zie je er netjes en verzorgd uit. Mocht er kleding beschikbaar zijn op locatie, zullen wij dat vermelden bij de opdracht.

  • Krijg ik van jullie een urenbriefje?

    Nee, de urenregistratie gaat via de app. Na de shift kan jij jouw uren invullen. Vervolgens kan de opdrachtgever die gelijk akkoord geven.

  • Worden de kilometers ook geregistreerd?

    Ja, de kilometers worden per opdrachtgever automatisch berekend.

  • Binnen hoeveel dagen wordt mijn factuur betaald?

    Wij streven ernaar om de factuur binnen 7 en 14 dagen te betalen. De facturen worden 1x per week betaald.

  • Doen jullie ook aan lange termijn opdrachten?

    Ja, die kan de opdrachtgever uitzetten en daar kan jij dan uiteraard op reageren.

  • Hoe moet ik mij ziek melden als kok?

    Meldt dit voor 09:00 bij onze customer service +3185 760 34 18 , dit kan via whatsapp.

  • Kan de opdrachtgever mij ook blokkeren?

    Als de opdrachtgever niet tevreden is, kan hij of zij ervoor kiezen om je te blokkeren. De opdrachten van deze opdrachtgever komen dan niet meer tussen de beschikbare shifts.

  • Kan ik een review schrijven over de werkgever?

    Ja dit kan nadat je een dienst hebt gedraaid en je uren hebt ingevuld.

  • Betaal ik voor gebruik van het platform?

    Nee, je kunt gratis een account aanmaken.

  • Is het mogelijk mijn uren gelijk na de shift in het platform in te vullen?

    Ja, je kunt je uren direct toevoegen. Ook krijgt de opdrachtgever een melding om je uren te beoordelen.

  • Ik heb problemen met de opdrachtgever wat nu?

    Wij verwachten van een freelancer een professionele houding, komen jullie er samen niet uit. Dan staat onze support altijd voor jullie klaar om te bemiddelen. Het telefoonnummer is: +31 (0) 85 760 34 18

  • Moet ik in mijn profiel een foto en cv vermelden?

    Niks hoeft, je bent eigen baas over je profiel. We zien alleen dat freelancers die een foto en CV toevoegen sneller worden geaccepteerd door een werkgever voor een shift.

  • Binnen hoeveel dagen wordt mijn factuur betaald?

    Wij streven ernaar om de factuur binnen 7 en 14 dagen te betalen. De facturen worden 1x per week betaald. De facturen kun je sturen naar backoffice@top-chefs.nl

  • Kan ik ook opdrachtgevers als favoriet aanmerken?

    Ja, dat is mogelijk! Wij houden je dan op de hoogte zodra de opdrachtgever een nieuwe dienst plaatst.

  • De opdrachtgever heeft binnen 2 dagen mijn uren nog niet goedgekeurd wat nu?

    Voltooide shifts worden binnen 5 dagen automatisch goedgekeurd als er geen beoordeling is geweest.

  • De opdrachtgever beoordeelt de uren in mijn nadeel, wat nu?

    Je kunt akkoord gaan met de wijziging of betwisten. Wanneer de uren zijn betwist zal Top-chefs dit mitigeren

  • Wie zijn mijn opdrachtgevers?

    Als je als zelfstandige aan de slag gaat, moet je bij minimaal 3 opdrachtgevers in één kalenderjaar hebben gewerkt. Top-Chefs is geen opdracht- of werkgever. Het is onze missie om jou als freelancer te verbinden met interessante opdrachtgevers. Je mag maximaal 660 uur werken bij één opdrachtgever.

  • Ik wil meer informatie over de shift.

    In de beschrijving staat informatie over de shift, wil je toch meer weten dan kan je uiteraard support appen of bellen.

  • Waarom word ik niet geaccepteerd als ik reageer op een shift?

    Als er meer freelancers reageren op dezelfde shift kan het zo zijn dat de opdrachtgever iemand anders kiest, een compleet profiel zorgt ervoor dat je sneller wordt geaccepteerd.

  • Welke certificaten kunnen gevraagd worden voor een klus?

    Bij sommige opdrachtgevers is het voor jou als freelancer vereist om een bepaald certificaat in bezit te hebben. Een voorbeeld hiervan is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

  • Wat is een VOG en hoe vraag ik hem aan?

    Een VOG is een verklaring waaruit blijkt dat je (justitiële) verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Er bestaan ook VOG’s met verschillende profielen, afhankelijk van de sector of de functie waarvoor je hem nodig hebt. Je vraagt een VOG aan bij je eigen gemeente en de kosten zijn ongeveer € 40,-. Deze zullen we altijd laten vergoeden door de opdrachtgever.

  • Wat zijn de VOG eisen van een opdrachtgever?

    Een opdrachtgever kan aangeven dat een bepaalde VOG vereist is om op de locatie te mogen werken. Hierbij staat dan hoe recent een VOG moet zijn aangevraagd en onder welk profiel de VOG moet vallen. Je vindt deze eisen in de functieomschrijving van de shift.

Ik zoek een Top-Chef vragen

  • Moet ik betalen om mij als werkgever in te schrijven?

    Nee het is geheel gratis. Ons verdienmodel zit in het plaatsen van chefs, ons tarief is altijd verwerkt in het gewerkte uurloon.

  • Kan ik kiezen wie er komt werken?

    Jij bepaalt wie er komt, niet wij. Wil je elke dag dezelfde chef hebben? Dan raden wij aan om in ons systeem de chefs te liken.( Ster drukken ,favoriet te maken).

  • Kan ik een voorkeurspool creëren met mijn favoriete chefs in jullie systeem?

    Ja, dat kan. Als je tevreden bent over een chef en je wilt hem vaker inzetten. Dan kan je hem liken! Ook kan je ervoor kiezen alleen een shift te plaatsen en te sturen naar je favoriete chefs.

  • Hebben jullie een support lijn?

    Openingstijden Support. 📱- Whatsapp - Elke dag van 09:00 tot 00:00 ( bellen niet mogelijk, Nood whatsapp ons dan na openingstijden) 📱- Telefonisch - Elke dag van 09:00 tot 17:00 📱- Noodnummer- Elke dag van 09:00 tot 17:00 ( druk 1 na bellen)

  • Hoe neem ik contact op met Top-Chefs?

    Ons support is 7 dagen beschikbaar van 09:00 tot 17:00 via info@top-chefs.nl , +31 (0) 85 760 34 18 en het contactformulier

  • Betaal ik voor gebruik van het platform?

    Nee, je kan gratis een account aanmaken.

  • Wat zijn de tarieven voor uitvragen?

    Top-Chefs houdt altijd de markt in de gaten, we willen je niet op onnodige kosten jagen en ook je uitgevraagde shifts vullen. Daarom houden wij een indicatie aan zodat de kans groot is dat de shifts gevuld worden. Je kan de prijzen inzien voor het bevestigen van de uitvraag.

  • Kan ik meerdere locaties toevoegen aan mijn profiel?

    Ja, dat is zeker mogelijk.

  • Hoe kan ik een terugkerende shift plaatsen?

    Je kan meerdere losse shifts aanvragen. Als voor de werkgever de app live komt is het mogelijk ook de shifts te kopiëren en toe te voegen aan meerdere dagen.

  • Waarom worden de uren automatisch goedgekeurd van de freelancer?

    Als je na 5 dagen de uren niet hebt goedgekeurd en/of een issue hebt aangegeven worden die automatisch goedgekeurd.

  • Kan ik een freelancer blokken voor mijn uitgevraagde shifts?

    Ja dat is mogelijk. Je kunt een freelancer blokkeren deze krijgt dan niet meer jouw uitvragen te zien in zijn feed.

  • Waarom kan ik geen shifts meer plaatsen?

    Neem contact op met support. Support: +31 (0) 85 760 34 18

  • Ik heb een factuur voldaan, maar dit is niet zichtbaar op het platform, wat nu?

    We hebben verwerkingstijd nodig onze backoffice zal die koppelen en dan toevoegen.

  • Hoe kan ik de gegevens op mijn facturen wijzigen?

    Neem contact op met support. Support: +31 (0) 85 760 34 18